دررسانه ها:
احمدی نژاد:درباره هیچ پرونده‌ای پیغام نداده‌ام

یزدفردا :در رسانه ها  :جهان:من همین جا به قوه قضائیه اعلام می کنم اگر در بستگان و اطرافیان من کسی تخلفی کرد جدی تر و محکم تر برخورد کنید. یک مورد اگر بنده به قوه قضائیه راجع به کسی زنگ زدم فردا آن را اعلام کنند و بگویند احمدی نژاد راجع به پرونده ای تماس گرفته یا پیغام داده است مطلقا چنین چیزی نبوده است.

  دکتر احمدی نژاد در مناظره با مهدی کروبی( از سران فتنه ۸۸) در شب ۱۶ خرداد سال ۱۳۸۸ درباره اتهامات مالی اطرافیان کاندیداها، بدرستی فساد مالی شهرام جزایری و مبالغی که وی به کروبی داده بود را روشن ساخت و جای شک شبهه ای را درباره فساد مالی آن جریان باقی نگذاشت.


او در همان مناظره درباره تخلف احتمالی اطرافیان خود و برخورد قضایی با آنان هم سخنانی به زبان آورد که ادامه رویکرد تحسین برانگیز او در دولت نهم بود: من همین جا به قوه قضائیه اعلام می کنم اگر در بستگان و اطرافیان من کسی تخلفی کرد جدی تر و محکم تر برخورد کنید. یک مورد اگر بنده به قوه قضائیه راجع به کسی زنگ زدم فردا آن را اعلام کنند و بگویند احمدی نژاد راجع به پرونده ای تماس گرفته یا پیغام داده است مطلقا چنین چیزی نبوده است.


اکنون و پس از دو سال از گذشت آن مناظره، رئیس جمهور درباره پرونده تعدادی از نزدیکان خود که متهم به فساد مالی و سیاسی اند، با رئیس قوه قضائیه تماس گرفته و به گفته خودش اشکالاتی را به آیت الله آملی لاریجانی اعلام کرده است.


دکتر احمدی نژاد در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: اتهامات فراواني از قول افرادي كه دستگير شده‌اند، مطرح شد و اشكالاتي هم در اين دستگيري‌ها وجود داشت كه من به رئيس قوه قضائيه اين موارد را اعلام كردم كه هر روز اين مسائل هست ‌و بر كار دولت و كشور اثر مي‌گذارد ... همكارانم در دولت و مردم هر روز از من در خصوص مسائل اخير سؤال مي‌كنند و مي‌خواهند بدانند چه مي‌شود و چه بايد كرد، اما از نظر ما مجموعه اين حركت كاملا روشن است كه يك كار سياسي ‌براي وارد كردن فشار به دولت است.


رئیس جمهور اضافه کرد که "همچنان سکوت می کند" اما درباره اشکالات مورد نظرش توضیحی نداد و نگفت که آیا اتهامات نزدیکانش را تایید می کند یا خیر؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا